iMuSciCa STEAM-didactiek: Natuurtonen, Timbre, Consonantie-Dissonantie

iMuSciCa STEAM-didactiek: Natuurtonen, Timbre, Consonantie-Dissonantie

De iMuSciCA ICT-workbench laat jouw leerlingen toe het verband tussen fysica, wiskunde, engineering en dagdagelijkse muzikale ervaringen te ontdekken. Leerlingen kunnen ook muziekinstrumenten simuleren in een virtuele omgeving en de klank daarvan synthetiseren.

We zoomen vandaag in op het fenomeen van natuurtonen, klankkleur en consonantie. We ontdekken hoe de rij van harmonieken telkens een rol speelt in elk van deze fenomenen. 

Bovendien is deze interdisciplinaire context bij uitstek geschikt om als leraar zelf je eigen klaspraktijk te onderzoeken bv. leren de leerlingen concepten van muziek en fysica? Zijn ze gemotiveerd om te leren in zo een interdisciplinaire context van wetenschappen en muziek? We introduceren je in de methodiek van praktijkonderzoek.

Inschrijven kan je hier.

Project Gegevens
23-01-2020
23-01-2020
Leraren 1e, 2e en 3e graad S.O. fysica, STEAM, muziek, natuurwetenschappen …
Campus Diepenbeek

9.30 – 16.15

Erica Andreotti, Renaat Frans & Katrien Vyvey
"Inschrijvingen worden binnenkort geopend"
jeroen.opdenkelder@ucll.be erica.andreotti@ucll.be renaat.frans@ucll.be
Delen: