WetenschapsReflex, reflecteren in de wetenschapsklas

WetenschapsReflex, reflecteren in de wetenschapsklas

Hoe kunnen we bij aspirant-leraars het inzicht in Nature Of Science vergroten en vaardigheden ontwikkelen om reflectie over Nature Of Science bij leerlingen op te wekken? Ooit gedacht aan het Socratisch gesprek?
Ontdek de vernieuwende didactiek en leermaterialen van WetenschapsReflex!
http://wetenschapsreflex.be

Het Vlaamse wetenschapsonderwijs heeft nood aan goed geschoolde leraars om leerlingen te laten reflecteren over wetenschap en kennis. Daarom heeft het project WetenschapsReflex nieuw leermateriaal voor de lerarenopleiding ontworpen om het inzicht in het wetenschappelijke proces te vergroten bij toekomstige leraars wetenschappen en wereldoriëntatie.

Het project heeft een didactiek ontwikkeld geïnspireerd op dialogische gesprekstechnieken die de lerarenopleider en de aspirantleraar zal toelaten reflectie bij lerenden op te wekken. Op deze wijze stimuleert WetenschapsReflex inzicht in ‘the Nature of Science’.

Extra: interview

In dit filmpje houden Laura Tamassia en Jelle De Schrijver onderzoek in de klas tegen het licht:

Interview tijdens EAPRIL 2015

Project Gegevens
01-10-2014
30-09-2016
Expertisenetwerk School of Education Associatie KU Leuven
dr. J. De Schrijver (Odisee)
  • dr. L. Tamassia & C. Vandebeek (UC Limburg)
  • E. Cornelissen & dr. J. Sermeus (Odisee)
  • R. Meys, S. Vervaet & K. Van de Keere (VIVES)
WetenschapsReflex
afgewerkt
Share: