PATHWAY. The Pathway to Inquiry Based Science Education

PATHWAY. The Pathway to Inquiry Based Science Education

Hoe breng je onderzoekend leren in de wetenschapsles? Vind innovatieve ideeën en didactische scenario’s op www.pathway-project.eu

PATHWAY heeft experten in educational research, scholengemeenschappen, wetenschappers, beleidsmakers en curriculumontwikkelaars samengebracht om onderzoekend leren te promoten in het wetenschapsonderwijs voor basis- en middelbare school.

De concrete activiteiten van het project werden georganiseerd volgens vier categorieën:

  • Activiteiten gebaseerd op onderzoekend leren voor scholen
  • Scholen verbinden met wetenschapscentra
  • Scholen verbinden met wetenschappelijk onderzoek
  • Professionele ontwikkeling van de leraar

De Katholieke Hogeschool Limburg is partner geweest in Pathway, en heeft vooral een bijdrage gegeven aan het luik ‘Scholen verbinden met wetenschappelijk onderzoek’.

Project Gegevens
01-01-2011
01-12-2013
Europese Commissie, FP7 Science and Society project
University of Bayreuth (DE)
24 Europese en 1 Amerikaanse partner.
Zie www.pathway-project.eu/pathway-partners
www.pathway-project.eu
afgewerkt
Share: